Bedrijfsvoering verbeteren
            Bedrijfsvoering is de dagelijkse aansturing van 
              de onderneming door directie en management. Het gaat daarbij om 
              zaken als een open en duidelijke communicatie, een positief kritische 
              houding onder elkaar, de werksfeer, het aansturen van de processen, 
              het meten van de prestaties en het corrigeren en leren van fouten. We zijn graag bereid om hierover met u van gedachten te wisselen. Voor meer informatie of een afspraak gaat u naar de contactpagina. 
            Bedrijfsvoeringsrisico's
            Het blijkt in de praktijk dat managers zelden even 
              goed zijn in strategie, organisatie en bedrijfsvoering. 
              Het beschikken over een evenwichtig managementteam waarin open en 
              met respect voor elkaar wordt gecommuniceerd is daarom erg belangrijk. 
              Typische bedrijfsvoeringsrisico's zijn: 
            
              - te weinig duidelijkheid en eenduidigheid in 
                de organisatie
 
              - te weining communicatie vanuit het management
 
              - ongestructureerd vergaderen
 
              - onvoldoende aansluiting en te veel overdrachten 
                tussen de processen
 
              - te veel tijd besteden aan ad-hoc brandjes blussen                en te weinig aan definitieve oplossingen
 
              - geen goede prioriteiten kunnen stellen en daardoor 
                de doelstellingen niet halen.
 
             
            Bekijk uw bedrijf als bestuurder 
            Met prestatiemanagement creëert u een dashboard van uw bedrijf. U bekijkt uw bedrijf als bestuurder vanuit vier gezichtspunten tegelijk, namelijk: 
            
              - Klantenperspectief, uw bedrijf gezien door de ogen van uw klanten;
              
 - Internperspectief, wat moet er binnen uw bedrijf goed georganiseerd zijn om de beloften aan uw klanten waar te kunnen maken;
              
 - Innovatieperspectief, wat willen uw klanten in de toekomst en hoe kunt u daar op inspelen, en het
              
 - Financieelperspectief, wat verwacht de eigenaar/aandeelhouder. 
 
             
            Meer succes met uw bedrijf
            Fundamentele verbetering en vernieuwing 
              van organisatie en bedrijfsvoering kan het verschil 
              maken tussen consolideren, saneren of excelleren. 
              Tenminste als verandertrajecten daadwerkelijk leiden tot de gewenste 
              ondernemingsdoelstellingen. Alles draait daarbij om uitgekiende 
              strategie en processen en slagvaardig 
              ondernemerschap.....  Lees 
              meer>> 
                
            Fundamentele verbetering 
              en vernieuwing  
              van organisatie en bedrijfsvoering
            Hoofdvragen voor ondernemers
            Stramar helpt ondernemingen bij het verbeteren 
              en vernieuwen van organisatie en bedrijfsvoering. Wat u daaraan 
              hebt kunt u zelf bepalen. Mogen wij u uitdagen 
              om een paar eenvoudige maar fundamentele vragen te beantwoorden, 
              die u aan het denken zetten.....  Lees 
              meer>> 
              Prestatiemanagement
             Prestatiemanagement of Performance management 
              is een besturingsstijl die de laatste jaren steeds meer in opkomst 
              is. Het meten en vooral managen van prestaties 
              wordt steeds meer gezien als verbetermiddel. Prestatiemanagement 
              kan worden gezien als een systeem of filosofie waarin de individuele 
              en groepsprestaties gestuurd worden om de effectiviteit 
              en de efficiëntie van de organisatie te verbeteren. 
              ...  Lees 
              meer>> 
            Positiebepaling-INK
            Iedere onderneming streeft er naar in het eigen 
              marktsegment of werkterrein tot de besten te behoren. 
              Dit gaat echter niet vanzelf. Er is inzicht nodig 
              in waar u nu staat en wat de sterke punten en verbetermogelijkheden 
              van uw onderneming zijn.. ...  Lees 
              meer>> 
              Business Performance Scan
            Stramar kan u helpen om binnen enkele dagen de 
              essentiële onderdelen van uw organisatie 
              en haar omgeving in kaart te brengen. Het resultaat 
              geeft concrete informatie over de sterke en zwakke kanten en de 
              performance van uw organisatie. Als logisch gevolg komen 
              uit de BPS ook aanwijzingen voor stappen ter verbetering 
              met een prioriteitstelling.....  Lees 
              meer>> 
              Resultaat
            Stramar heeft sinds 1990 een groot aantal interim-management en 
              adviesopdrachten met succes afgerond. Voor een overzicht van de 
              resultaten verwijzen wij naar de pagina referenties. 
            Wilt u contact?
            Voor een nadere kennismaking, meer informatie, een gratis adviesgesprek of Quick-Scan of 
              het maken van een afspraak kunt u gebruik maken van de contactpagina. 
              
              Bedrijfsadvies dat wérkt en ontzorgt  
           |